Toyota City, Япония, 14 февруари 2017 – Toyota Motor Corporation с гордост обяви общи продажби на хибридни автомобили от 10.05 милиона броя към 31 януари, подминавайки прага от 10 милиона1. Освен цифреното постижение, това демонстрира актуалността на технологията, която вече се възприема като стандартна, поради положителния ефект в намаляване на парниковите газове и друг вид замърсители.
С нарастване на проблема от ефекта на парниковите газове в световен мащаб, първото поколение Prius представи решението на Toyota по отношение на ресурсните и еко-съобразни ограничения на 21 век. Екипът, който разработи Prius бе убеден, че независимо от резултата на техния труд, разработването на хибридни автомобили е от ключово значение за бъдещето. Тяхното мото бе, че ще направят каквото е необходимо, а не каквото е възможно. С тази нагласа те успяха да проектират първия в света хибриден автомобил за масово производство. Prius стана толкова популярен сред потребителите, че се превърна в синоним на „екологично чист автомобил“. Toyota Hybrid System (THS), която бе заложена в първото поколение Prius еволюира в THS II през 2003, а по-късно бе използвана и в по-широка гама хибридни автомобили на марката. Четвъртото поколение Prius, което бе първия автомобил, изграден на база на платформата TNGA (Toyota New Global Architecture), се превърна и в първия хибрид, който е не само екологичен, но и изключително динамичен и приятен за шофиране.
Toyota представи първия хибриден автомобил преди 20 години, а оттогава обстоятелствата около екологичните автомобили са се променили осезаемо. Нарастващата популярност на Prius доведе до създаване на нов клиентски стандарт за избор, базиран на екологичните му показатели. С нарастващия брой компании, които разработват и пускат на пазара екологични автомобили, се появи изцяло нов сегмент на хибридни автомобили. Още повече, с увеличения избор пред клиента за закупуване на хибридни или автомобили с алтернативни горива, цялата автомобилна индустрия допринася за решението на глобалните проблеми с опазване на околната среда. Подминавайки 10-милионния хибриден автомобил, Toyota ще продължи да създава всеки път по-добри автомобили за клиентите си.
“Когато представихме Prius, никой си нямаше представа какво е това хибрид. Тези, които го караха, бяха наричани „технологични гийкове“ или по други начини. Днес, благодарение на тези хора, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и смело вървят към установяването им като стандартна технология“ заяви Такеши Учимаяда, Председател на Борда на Директорите в Toyota и познат като бащата на Prius. “Благодарни сме на всеки един от нашите клиенти, които спомогнаха за достигане 10-те милиона продажби. Ние сме посветени да работим ръка за ръка с тях, за да решаваме глобалните екологични предизвикателства.“
Към 31 януари, Toyota изчислява приблизително 77 милиона тона спестени CO2 емисии и 29 милиона килолитра бензин.
Toyota обяви планът си Toyota Environmental Challenge 2050 през октомври 2015, поставяйки предизвикателства, които имат за цел да намалят негативния ефект на автомобилите върху околната среда до стойности, близки до нула, както и да създадат условия за устойчиво общество. Toyota е позиционирала хибридната технология като ключова за 21 век. Хибридите обхващат всички ключови технологии, необходими за развитието на екологично чисти превозни средства, от електрически до такива с водородна горивна клетка, които позволяват използването на различни енергийни източници. Toyota ще продължи да разраства гамата си от екологично чисти автомобили.
Toyota стартира продажбата на хибридни автомобили в България през 2006 година с модела Prius. За изминалите 11 години компанията е продала в страната 1872 хибридни автомобила с марките Toyota и Lexus. През 2016 година българското представителство отбелязва истински бум в хибридните продажби – над 630 автомобила или 2.3 пъти повече в сравнение с 2015 (130% ръст).
Освен постоянното разширяване на предлаганите модели с хибридно задвижване, тези резултати се дължат и на уникалната за пазара 10 години удължена грижа за хибридната батерия, която Toyota предлага на своите клиенти.
1Включително plug-in хибридни автомобили, данни Toyota